Alaposan összekevertünk nagy magyar íróinknak és költőinknek neveit, műveit.
Tulajdonképpen ez a játék a kakukktojás-sorozatunknak is a része lehetne, mivel a kérdésünk az, hogy (1) melyik irodalmi nagyság, és (2) mely mű lóg ki a többi közül, mégpedig (3) milyen okból?

– Csongor és Tünde
– Csokonai Vitéz Mihály
– Jókai Mór
– A kérők
– Arany János
– Jónás könyve
– Kisfaludy Károly
– Vörösmarty Mihály
– Hymnus, a’ Magyar nép zivataros századaiból
– Babits Mihály
– Az ember tragédiája
– Az arany ember
– Az elveszett alkotmány
– Madách Imre

   A KILLER SUDOKU egy olyan, a SUDOKU szabályaira épülő táblázatos logikai játék, amelynek a megszokott 3*3-as tagolású felosztásokon kívül további területi felosztásai is vannak. Az alapszabály ugyanaz, mint a SUDOKU-nál, hogy minden sorban, oszlopban és a 3*3-as blokkokban is egy szám csak egyszer szerepelhet. Ebben a fajta feladványban az ábra további körülhatárolt területekre van osztva, amelyekre szintúgy a SUDOKU szabályai érvényesek. Ezeket a területeket vagy a határukon húzott pontozott vonallal jelölik meg, vagy ezeknek a behatárolt területeknek egyedi színezésével. Mi feladványainkban a területek színezését választjuk.
Az ábrát megfejteni a színezett területek bal felső sarkában található számának a segítségével lehet. Ez a szám ugyanis az abban a behatárolt területben található számok összegét adja meg. Így ezekből az összegszámokból a területen álló lehetséges számok kikövetkeztetésével tudjuk megfejteni a teljes ábrát.

   E jelenlegi, a kérésetekre készített feladványban a megfejtést követően az ábra első sorának számsorát kérjük beküldeni.

Segítség a feladványhoz

   Sorozatunk a Mesterelme játékunkhoz hasonló, de ebben nem színekkel játszunk, hanem betűkkel, szavakkal.

   Ahogy helyezkednek a másik játékban is a sorokban a színes bábuk, úgy helyezkednek itt is egymás mellett a sorokban a betűk. A két játék közti lényeges különbség nem csak az, hogy ebben betűkkel játszunk, hanem a betűk által kirakott ragozatlan szavakat az általunk elfogadott nyomtatott vagy elektronikus magyar értelmező szótárak valamelyikének tartalmaznia is kell. Ezen lényeges “verbális” különbségen kívül a játék hasonló, még annyi kivétellel, hogy a betűknek és azok sorrendjének a sorban elfoglalt pozícióját jelölni nem fekete-fehér jelzőbábuk hivatottak, hanem mindössze két szám. Az első helyen álló szám értéke azt jelenti, hogy a sorba rakott betűk közül mennyi az, amely jó, és jó helyen is áll, a második szám értéke azt takarja, hogy a sorban mennyi betűt sikerült eltalálni, ám a pozíciójuk nem helyes.

   A feladat, mint már több feladványunkban tőlünk megszoktátok, mindig változó, képi feladvány.

Szeretném tovább olvasni

Kérésetekre készített játékunkban hányas számú ábra kerül a kérdőjel helyére?

   Ez a feladványsorozatunk a bűvös csiga, mely egy táblázatos matematikai-, logikai játék a latin négyzetek szabályai alapján.
Adott mindig egy feladványonként változó nagyságú tábla, rajta egy csigavonal és benne néhány szám. A feladat mindig úgy az ábrát 1-től kezdődően egész számokkal kitölteni, hogy a feladat végeztével az összes sorban és oszlopban minden szám pontosan csak egyszer szerepeljen, továbbá a bal felső nyitott sarokból elindulva, a csigavonalon haladva a számok kivétel nélkül mindig csak az 1−2−3−1−2−3−…3 sorrendben következhetnek egymás után.

   Ezt a kívánságotokra készített 6*6-os ábrát 1-től 3-ig számokkal kell kitölteni a fent leírt szabályok alapján. Megoldásként az e célból kékre beszínezett kockákban álló számokat (ha a kocka nem tartalmazna számot, akkor egy “-” jelet, vagy “ÜRES” szót) várjuk beküldeni.

A bűvös csiga feladványok részletesebb ismertetése, és példa a megoldásukhoz

   Vigyázat, a kérésre készített feladványunkban most is hamiskodunk…! 🙂

   Sorozatunkban ismert festményeken követünk el galádságot. A festmény valamely részét „rosszul hamisítottuk”, ezért a festmény hibás.

   A festmény címét eláruljuk. Megfejtésként mindig az eredeti mű festőjének nevét, és az általunk a festményen elkövetett hiba megnevezését (rövid, pár szavas leírását) várjuk megfejtésként.

Szeretném tovább olvasni

   Ezt az online SUDOKU feladványt ki tudod itt, az oldalon is tölteni, és ha úgy érzed, elkészültél vele, az ábra kitöltése helyes, akkor alatta a „Válasz beküldése” gombra kattintva tudod az eredményt számunkra elküldeni, és annak helyességéről azonnal kapsz is egy üzenetet.

   Ha az ábrát nem sikerült volna mégsem helyesen kitöltened, a kapott üzenetből azonnal megtudhatod, mennyi szám nem stimmelt az ábrádban, és a többi feladathoz hasonlóan van javítási és beküldési lehetőséged, amíg csak a hibátlan kitöltést el nem éred.

Jó szórakozást a kérésetekre készült online játékhoz! 🙂

Ezt az ábrát 1-9 számokkal kell kitölteni az ismert SUDOKU szabályok szerint.

Válasz beküldéséhez jelentkezz be!

  Ez a játék a rejtvényfejtő újságokból közismert „Számozott betűk” nevű játéknak az adaptálása, egy betűkkel és számokkal való összetett logikai játék. A játék végén egy idézet lesz a megoldás. Ehhez az idézethez csak úgy jutunk, ha a számok mögé bújt betűket megtaláljuk.

   A játékban a magyar ábécének a felső táblázatban feltüntetett 34 betűjét használjuk csak fel, mely minden egyes betű egy-egy szám mögé bújt 1-től 34-ig, más szóval minden egyes betűnek 1-34-ig terjedően egy-egy szám felel meg. A felső táblázat után találhatóak azok a szavak, amelyek segítségével a számok felfedhetőek annak segítségével, hogy a szavak után látható egyenlőségjel után álló számok mindenkor a szóban álló egyes betűknek megfelelő számok összegével egyenlők. A különböző szavak betűit pedig, és a végösszegüket figyelembe véve a megadott szavakból mindig kikövetkeztethető lesz, hogy mely betű melyik szám mögé bújt el előlünk. Így a megtalált betűk segítségével az idézet már könnyedén megfejthető és „beírható” lesz az alul látható kis táblázatban, mely azokat a számokat tartalmazza, melyek az idézethez az imént fellelt betűket rejtik.

   Felkészültél? Akkor lássuk a tagság kérésére készített feladványt. 🙂