Sorozatunk a Mesterelme játékunkhoz hasonló, de ebben nem színekkel játszunk, hanem betűkkel, szavakkal.

   Ahogy helyezkednek a másik játékban is a sorokban a színes bábuk, úgy helyezkednek itt is egymás mellett a sorokban a betűk. A két játék közti lényeges különbség nem csak az, hogy ebben betűkkel játszunk, hanem a betűk által kirakott ragozatlan szavakat az általunk elfogadott nyomtatott vagy elektronikus magyar értelmező szótárak valamelyikének tartalmaznia is kell. Ezen lényeges “verbális” különbségen kívül a játék hasonló, még annyi kivétellel, hogy a betűknek és azok sorrendjének a sorban elfoglalt pozícióját jelölni nem fekete-fehér jelzőbábuk hivatottak, hanem mindössze két szám. Az első helyen álló szám értéke azt jelenti, hogy a sorba rakott betűk közül mennyi az, amely jó, és jó helyen is áll, a második szám értéke azt takarja, hogy a sorban mennyi betűt sikerült eltalálni, ám a pozíciójuk nem helyes.

   A feladat, mint már több feladványunkban tőlünk megszoktátok, mindig változó, képi feladvány.

Szeretném tovább olvasni

Kérésetekre készített játékunkban hányas számú ábra kerül a kérdőjel helyére?

   Ez a feladványsorozatunk a bűvös csiga, mely egy táblázatos matematikai-, logikai játék a latin négyzetek szabályai alapján.
Adott mindig egy feladványonként változó nagyságú tábla, rajta egy csigavonal és benne néhány szám. A feladat mindig úgy az ábrát 1-től kezdődően egész számokkal kitölteni, hogy a feladat végeztével az összes sorban és oszlopban minden szám pontosan csak egyszer szerepeljen, továbbá a bal felső nyitott sarokból elindulva, a csigavonalon haladva a számok kivétel nélkül mindig csak az 1−2−3−1−2−3−…3 sorrendben következhetnek egymás után.

   Ezt a kívánságotokra készített 6*6-os ábrát 1-től 3-ig számokkal kell kitölteni a fent leírt szabályok alapján. Megoldásként az e célból kékre beszínezett kockákban álló számokat (ha a kocka nem tartalmazna számot, akkor egy “-” jelet, vagy “ÜRES” szót) várjuk beküldeni.

A bűvös csiga feladványok részletesebb ismertetése, és példa a megoldásukhoz

   Vigyázat, a kérésre készített feladványunkban most is hamiskodunk…! 🙂

   Sorozatunkban ismert festményeken követünk el galádságot. A festmény valamely részét „rosszul hamisítottuk”, ezért a festmény hibás.

   A festmény címét eláruljuk. Megfejtésként mindig az eredeti mű festőjének nevét, és az általunk a festményen elkövetett hiba megnevezését (rövid, pár szavas leírását) várjuk megfejtésként.

Szeretném tovább olvasni

   Ezt az online SUDOKU feladványt ki tudod itt, az oldalon is tölteni, és ha úgy érzed, elkészültél vele, az ábra kitöltése helyes, akkor alatta a „Válasz beküldése” gombra kattintva tudod az eredményt számunkra elküldeni, és annak helyességéről azonnal kapsz is egy üzenetet.

   Ha az ábrát nem sikerült volna mégsem helyesen kitöltened, a kapott üzenetből azonnal megtudhatod, mennyi szám nem stimmelt az ábrádban, és a többi feladathoz hasonlóan van javítási és beküldési lehetőséged, amíg csak a hibátlan kitöltést el nem éred.

Jó szórakozást a kérésetekre készült online játékhoz! 🙂

Ezt az ábrát 1-9 számokkal kell kitölteni az ismert SUDOKU szabályok szerint.

Válasz beküldéséhez jelentkezz be!

  Ez a játék a rejtvényfejtő újságokból közismert „Számozott betűk” nevű játéknak az adaptálása, egy betűkkel és számokkal való összetett logikai játék. A játék végén egy idézet lesz a megoldás. Ehhez az idézethez csak úgy jutunk, ha a számok mögé bújt betűket megtaláljuk.

   A játékban a magyar ábécének a felső táblázatban feltüntetett 34 betűjét használjuk csak fel, mely minden egyes betű egy-egy szám mögé bújt 1-től 34-ig, más szóval minden egyes betűnek 1-34-ig terjedően egy-egy szám felel meg. A felső táblázat után találhatóak azok a szavak, amelyek segítségével a számok felfedhetőek annak segítségével, hogy a szavak után látható egyenlőségjel után álló számok mindenkor a szóban álló egyes betűknek megfelelő számok összegével egyenlők. A különböző szavak betűit pedig, és a végösszegüket figyelembe véve a megadott szavakból mindig kikövetkeztethető lesz, hogy mely betű melyik szám mögé bújt el előlünk. Így a megtalált betűk segítségével az idézet már könnyedén megfejthető és „beírható” lesz az alul látható kis táblázatban, mely azokat a számokat tartalmazza, melyek az idézethez az imént fellelt betűket rejtik.

   Felkészültél? Akkor lássuk a tagság kérésére készített feladványt. 🙂

Válasz beküldéséhez jelentkezz be!

Segítség a feladványhoz

Ebben a sorozatunkban egyes (esetenként összetett) szavakban rejlő másik szót keresünk. A megadott, hiányos, kiegészítendő szavakban az elrejtett szó pontos helyét nem ismerjük. A keresett szó önmagában is egy értelmes magyar szót alkot, mint ahogyan a helyesen kiegészített 6 szónak is minden esetben ragozatlan értelmes magyar szónak kell lennie. A hiányzó “elveszett” szó feladványokon belül kivétel nélkül (ékezethelyesen is) megegyezik.
A beküldendő mindössze az az elveszett szó. 🙂

Felkészültél? Mehet? 🙂

KOS
LAPÍTÁS
SÁL
TORTÁT
VASKOS
VETŐ

   A HITORI egy japán eredetű besatírozós táblázatos játék. A cél – akár a SUDOKU-nál -, hogy egy oszlopban illetve sorban egy szám csak egyszer forduljon elő, ezért az ott egynél többször előforduló számokat kell besatírozni, de a besatírozott számok négyzetei egymással csak sarkukkal érintkezhetnek. Helyes megoldáskor a világosan hagyott négyzeteknek egybefüggő területet kell alkotni.

   E jelenlegi nehezebb játékunkban megoldásként beküldeni mindössze az ábra helyes kitöltését követően a (kizárólag segítségképpen beszínezett) hetedik sor besatírozásra került számjegyeinek az összegét várjuk.

Segítség a HITORI feladványokhoz (Súgó-Hitori)

   Persze, még nem most, hiszen ma még csak csütörtök van, és ez nem is egy feladvány, de…

2024. február 17-én szombaton a 260. részében a „Szombat esti láz” sorozatunk jubilál!

   Ezért most kedvezünk neked, és akárcsak tavaly és tavalyelőtt is, idén is e jubileum alkalmából egy feladvány kívánságának lehetőségével élhetsz, mindegyúttal a legkönnyebb Pontszerzéssel egybekötve. 🙂

   Február 17. szombatra kívánhatsz 1 Pontért egy olyan feladványt, amilyet te szeretnél e jubileumi alkalomból szívesen fejteni!

   Természetesen nem ígérhetjük, hogy pont az a játék lesz a sorozat 260. részében, amelyiket te kívántad, mivel a tapasztalat szerint többen többféle feladványt látnátok szívesen, így most is, mint más ilyen alkalmakkor is a legtöbbetek által óhajtott feladvány kerül ki február 17-én 5. éves jubileumi feladványként a weboldalunkra. De a többi kívánság is teljesítve lesz az utána következő héten. 🙂

   És hogy hogyan tudod most ezt a kívánságodat elküldeni? Pontosan úgy, mint mindig, máskor is. Egyszerűen, erre válaszként, mintha ez is egy feladvány volna. Ám a helytelennek ítélt válaszelfogadás most kizárt. 🙂 🙂

   És hogy az akció után érkezők se búsuljanak, és Ponthátrány se érjen senkit, ez a kívánságos játék a későbbiekben is beküldhető marad (akár a korábbi hasonlók is), a feladvány-kívánságokat pedig rögzítjük és figyelemmel követjük.

Tehát: Kívánságra fel, legyen a tied a jubileumi játék! 🙂